מדוע צריכים להטמיע את גוגל אנאליטיקס באתר שלנו?
השקענו מחשבה כסף וזמן בבנית האתר ועכשיו מה?
האם אנו יודעים כמה גולשים מגיעים מדי יום? כיצד מגיעים אלינו הגולשים? מהיא חווית הגלישה של המשתמשים באתר?…
הרבה שאלות וכדי לדעת את התשובות, עלינו להטמיע באתר שלנו את גוגל האנאליטיקס.
גוגל אנאליטיקס כלי חינמי של גוגל המאפשר לנו להבין את התנועה (או חוסר התנועה באתר).
אנו יכולים לקבל סטאטיסטיקות על האתר (או מספר אתרים שברשותינו).
להלן מספר דוגמאות מה אנו יכולים להבין מהדוחות של Google Analytics:
- כמה מבקרים ביקרו באתר לתקופת זמן.
- כמה מבקרים צפו בדף ספציפי באתר.
- מהיכן הגיעו המבקרים לאתר – גישה ישירה, מתוצאות חיפוש, מקישורים של אתרים, מפרסום בגוגל או פייסבוק…
- כמה זמן שהו המבקרים באתר. ככל שהזמן גבוה יותר כך הגולשים אוהבים יותר את האתר.
- מה אחוז המבקרים שנטשו את האתר לאחר צפייה של דף בודד (אחוז נטישה).
- כמה דפים בממוצע צפה כל משתמש.
- כל כמה זמן חוזרים הגולשים לאתר.
- מיקום דמוגרפי של המשתמשים.
- דפדפן ומערכת הפעלה של המשתמש – נתון חשוב כאשר מבצעים בדיקות לאתר צריך לבחון את האתר בכל הדפדפנים הרלוונטים.
- כמה גולשים מגיעים מגלישה בסלולר או טאבלט – אם האחוז גבוה אפשר לחשוב על בניה של אתר לסלולר.
- כמה גולשים קיימים באתר ברגע זה.
- מה מסלול הגלישה של המשתמשים.
- התנהגות של הגולשים – על אלו כפתורים, קישורים הגולשים לוחצים.
- יחס המרות – כמה גולשים ביצעו הרשמה למועדון, כמה שלחו טופס צור קשר, כמה הורידו טפסים מהאתר…
- מהיא מהירות הגלישה באתר.
- מהוא זמן הטעינה של הדפים.
- מהם הקמפיינים הממומנים שמובילים לאתר.
- אלו קמפיינים מצליחים יותר ואלו פחות.
- מהן מילות המפתח של הקמפיין שבאמצעותם הגיעו לאתר.
הרשימה שלמעלה רק מגרדת את קצה המזלג של היכולות שגוגל אנאליטיקס מאפשר לנו להבין.
כמה נקודות לסיום:
Google Analytics עוזר לנו להבין האם אנו עומדים במטרות שלנו, ומה עובד ובעיקר מה לא עובד באתר שלנו.
חשוב להבין שכלי זה מספק לנו מספרים שאיתם אנו צריכים לבצע את המלאכה על מנת שהאתר יהיה טוב יותר וישרת את מטרותינו.
גוגל אנאליטיקס מוסיפה כל תקופה קצרה פונקציות חדשות שניתן להשתמש. חשוב להשאר מעודכן – ניתן להרשם לניוזלטר בנושא.